sobota, 25 września 2010

Brązowa kamizelka w warkocze

Kamizelka jest bardzo ciepła robiona drutami 4,5 stosunkowo ścisło. poszło ok 400gr włóczki 140m/100gr.

Miała być bardzo ciepła i taka wyszła.
Jeśli mam określoną ilość włóczki  i boję się że może mi zabraknąć to robi od góry. Ta kamizelka tak jak poprzednia jest tak wykonana. To dość proste. Nabieram ilość oczek odpowiednią na szerokość pleców, tak jak kończy się dekolt z tyłu, robię jakieś 15-16 cm(moja pacha to 23cm), następnie dobieram na podkrój pachy tyle oczek ile byśmy spuszczali robiąc tradycyjnie, u mnie było to 5 oczek, co drugi rząd jedno a potem trzy.Od pachy do pasa spuszczam 5 oczek czyli tyle ile dobrałam na podkrój, następnie dobieram co kilka rzędów oczka ( u mnie co 6), jakieś 10-15cm poniżej pasa przestaję zaplatać warkocze i całość ładnie mi się rozszerza. przód robimy nabierając oczka na ramiona następnie bez dobierania oczek przerabiamy 5cm pleców i10 przodu , razem 15, teraz co 2 rząd dobieramy oczka nie zapominając o pachach, dalej tak jak tył. W sumie robimy od końca tam gdzie tradycyjnie oczka spuszczamy tu dobieramy i na odwrót.

1 komentarz: