niedziela, 18 listopada 2012

Szydełkowe bombki

Wiosną zrobiłam szydełkiem białe, ażurowe bombki przewidując brak czasu przed świętami, teraz tylko je usztywniłam.


 Na bombki nadaje się wzór każdej gwiazdki, tylko zmniejszamy o ok. 1/4 ilość motywów, w tej poniżej było 12 jest 10, mogło być spokojnie 8.Bombki są ażurowe bardo lekkie, usztywniane na Vikol. Kordonki bawełniane świetnie wchłaniają klej, na jedną bombkę trzeba ok. łyżeczkę, po namoczeniu klejem( jest gęsty) bombka ma być wilgotna i klejąca. Potem mały balonik do środka i dmuchamy. Całe ręce miałam zalepione.Może zdążę zrobić serię kremowych. Takie bombki są doskonałe na zużycie końcówek kordonka.

Część na pewno rozdam. Ich rozmiar jest od 8 cm do 12. Aby zmienić wielkość wystarczy zrobić słupki podwójne lub potrójne, użyć cieńszej lub grubszej nici.

4 komentarze:

  1. Muszę kiedyś spróbować zrobić takie bombki bo są prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mi się marzą takie bombki, albo takie z kolorowego szkła w "kołnierzykach" lub "sukienkach" wykonanych na szydełku, niestety nie mam pojęcia jak sobie taki wzór opracować.

    OdpowiedzUsuń
  3. cudne-poproszę kilka
    tbrudzinska@gmail.com
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanie czy każdą bombkę można tak zmodyfikować,chodzi mi o zmniejszenie,jeśli np są w okrążeniach słupki podwójnie nawijane,to jak zrobię rzędy słupkami zwykłymi wtedy będzie ok czy wtedy bombka straci już wzór?Pytam bo znalazłam schemat na blogu wyszydelkowana i niewiem jak się zabrać aby zrobić mniejszą

    OdpowiedzUsuń