niedziela, 26 stycznia 2014

Serduszka

szydełkowe serca
Jako mały przerywnik zrobiłam szydełkowe serduszka. W zasadzie mogą być poduszeczką na igły, zawieszką lub ozdobą choinkową, także miłym drobiazgiem na walentynki. Te duże robione są z włóczki, szerokość samego serca to 8 cm. Dwa serca złączyłam szydełkiem  razem i wykończyłam falbanką. Środek wypchałam ociepliną. Zrobienie jest w zasadzie proste, a ile frajdy. Zrobiłam kwadracik z 7 o łańcuszka plus oczko zwrotne teraz 8 rzędy i mamy kwadracik. Na dwóch bokach zrobiłam łuki z 7 podwójnych słupków. Teraz końcówka obrabiam całość słupkami, na łukach zrobiłam po dwa słupki w jeden, na czubku kwadratu 3 słupki. Teraz wystarczy złożyć dwa serca i obrobić w koło oczkami ścisłymi. Pod koniec napychamy serce czym chcemy, może być włóknina, rajstopy, ale również folia z reklamówek( będą szeleściły)- tak wypchane stanowią zabawkę dla dzieci. ozdabiamy według własnych preferencji. Jeśli dorobimy rączki i nogi twarz, to powstanie maskotka. Małe serduszko jest z kordonku aida i nie jest wypchane. Samoistnie jest sztywne, wykorzystam je do biżuterii. Jak dorobię ich więcej będą zawieszkami. Czerwonego koloru rzadki używam, ale zrobiłam kiedyś dwa wisiory i dość często noszę jeden z nich. Drugi ma inną właścicielkę.

1 komentarz: